СЪВЕТ НА АДВОКАТСКА КОЛЕГИЯ – С Л И В Е Н


8800, гр.Сливен, пл.”Хаджи Димитър” № 2, ст.100, тел.факс: 044/622602


                                                               П Р  О  Т  О  К  О  Л


             № 18     


            Днес, 16.12.2014 година се проведе заседание на Съвета на Адвокатска колегия – Сливен. На заседанието присъстваха: Тодор Костов-Председател САК, Ана  Станкова- секретар САК, Андрияна Андреева – зам.председател САК, Лиляна Стамова, Божидар Райнов, Георги Маринов-членове на САК,  Елена Христова и Иван Благоев –резервни членове и Маргарита Александрова – Председател КС.


Заседанието се проведе при следния


Д Н Е В Е Н        Р Е Д :


1.                 Разглеждане на оферти за сключване на задължителна застраховка съгласно Закона за адвокатурата, за 2014 година.                               


2.                 Доклад от  работната  група, определена от САК, във връзка  с изпълнение на решение на САК за резултата от проведената среща, за определяне параметри и закупуване на имота предложен от строителна фирма „БИЛДИНГ”, и вземане на решение.


По точка първа:


Адв. Тодор Костов запозна присъстващите с представените оферти за сключване на колективна застраховка „Професионална отговорност” за предстоящата 2015 година от ДЗИ, ЗК „Виктория” , Булстрат,  и Евроинс.  Предложи да бъде сключен договор със застрахователна компания ДЗИ, със застрахователна премия 20 лева и най-добри условия, включващи ретроактивен период.


След станалите разисквания САК,


Р  Е  Ш  И:


ОДОБРЯВА подадената оферта за сключване на колективна застраховка „Професионална отговорност” от „ДЗИ – Общо застраховане” ЕАД със застрахователна премия в размер на 20.00/двадесет/ лева. 


 


По точка втора:


С решение на САК  по протокол № 17 от 08.12.2014 година е избрана комисия в състав: Андр.Андреева – Зам. Председател САК, Г.Маринов , М.Данчева – членове на САК, Ив.Благоев – резервен член на САК и М.Александрова – Председател КС, която трябваше да осъществи среща с управителя на фирма „Билдинг”, във връзка с уточняване параметрите и условията за сключване на договор за закупуване на предлагания от тях недвижим имот, находящ се  от северната страна на пл.”Хаджи Димитър”.


Дадена беше думата на Андр.Андреева – зам.председател на САК която да докладва резултатите от проведената среща.


Андр.Андреева като зам.председател на САК докладва, че на срещата се уточнявали вариантите за плащане на имота. Управителят на фирмата е поставил условия да се плати първоначално сумата …. лева  при сключване на договора и сумата от …… лева до 31.01.2015 г. Тези условия не подлежали на обсъждане. Освен това според Андреева входът на офиса ще бъде от северната страна на сграда , а не от юг – площад „Х.Димитър”. Таксите по прехвърляне на имота ще бъдат изцяло за сметка на колегията. Смята, че тези условия са непосилни за изпълнение и според нея не трябва да се сключва договор за закупуване на имота. В същата сграда се предлагат и други офиси на по-горни етажи, които са на по-ниски цени.


Освен това същата заяви, че офертата за двата офиса които се намират на ул.”Великокняжевска” № 6 са на много по ниска цена и би трябвало да се обсъди още веднъж тази оферта.


Трябва да се има предвид също, че колегията трябва да има пари за покриване на кредита който изтеглихме от ВАС и текущите разходи през годините.


Адв.М.Данчева, която е участвала в проведената среща допълни, че управителят на фирмата е заявила, че тези условия важат за всички офиси в сграда. Вярно, е също че изпълнителите ще се съобразят с разпределението на помещенията както ги поискаме ние. Ще има вход от юг и от север. От представените и обсъдени оферти тази е най-подходяща за офис на колегията, тъй като имота е в близост до съдебна палата, намира се на партерен етаж, на видно място в града е – централен площад „Хаджи Димитър”. Освен това е на много по-ниска цена от другия имот на който се бяхме спряли - офиса на ул.”Раковски” № 1. Разликата в цената е ……лева.


            Адв.Т.Костов запозна присъстващите с промяната която е настъпила в офертата на имотите на ул.”Великокняжевска” № 6. Собственикът на сградата е променил офертата и вече предлага за продажба целият първи етаж, който се състои от четири офиса и цената която е определил надвишава …… лева. Имота се намира на първи етаж – над партер и като вариант не е по- добър от имота на пл.”Х.Димитър”.


            Имаме решение на Общото събрание за закупуване на имот за офис на колегията в близост до съдебна палата и за продажба на имота находящ се на ул.”Добри Чинтулов” № 6. Този офис е на партерен етаж от жилищна сграда, на неосветено място. Преди две години беше разбит, тъй като предишния съвет не беше взел мерки за охрана. Откраднати бяха документи и голяма парична сума, която и към настоящия момент не е възстановена.  Имота е обявен за продажба. Идвали са няколко купувачи, но липсата на възможност за паркиране на автомобили е главната причина да се отказват.


Адв.Г.Маринов: Според него на срещата не е постигнато споразумение по повечето въпроси. Смята, че изпълнителя иска прекалено много пари още в началото на изпълнение на обекта. Според него „те не са готови технически да продават- липсва нотариален акт” . Не е съгласен да се дават 80% от сумата , а трябва по етапно да се плаща. Таксите по прехвърлянето са за сметка на колегията. Неустойките които са посочени в предварителния договор са символични и с този предварителен договор не би се постигнало нищо в един евентуален  съдебен процес.


Адв.Ив.Благоев изрази съгласие да се закупи този имот, тъй като е най-подходящ за целта за която се купува. Намира се в близост до съдебна палата, на централно място в града, за разлика от офиса който колегията в момента притежава, на партерен етаж е. Ще има вход от южна страна. Площта на помещението ще задоволява нуждите на колегията, като се има предвид, че се дава възможност да направим вътрешно разпределение което ще включва офис за служителите, зала в която ще се провеждат заседания, обучения, срещи и помещение за архив. Цената на имота е достъпна и е най-ниска от всички предлагани имоти. Вярно е, че в момента нямаме цялата сума, но първоначалната вноска е налична. Като се има предвид какви суми се събират като приходи считам, че колегията ще се справи с бюджета за следващите години. Това е последната възможност за закупуваме на имот в близост до съдебната палата.


Адв.Ана Станкова – от всички представени и многократно обсъждани от нас оферти, имота за продажба от фирма „Билдинг” на площад „Хаджи Димитър” отговаря на нашите нужди и изисквания. Не е разумно да се задържат паричните средства на колегията в банка, след случая с КТБ. За това беше поискан и безлихвения кредит от Висш адвокатски съвет. Говори се, че цените на имотите ще започнат да се вдигат, а и за в бъдеще няма да има строителство в такава близост до съдебна палата. Трябва да се използва възможността за плащане при сега постъпващите  в колегията средства от НБПП, с които бихме могли да покриваме кредита и  за в бъдеще  възникналите допълнителните разходи.


Адв.Ел.Христова също изрази съгласие за закупуване на този имот. Смята, че условията са идентични с всички предлагани в настоящия момент имоти за продажба в централната част на града. Изпълнителят е на пазара от дълги години и коректен към клиентите си. По-разумно е средствата на колегията да бъдат вложени в имот, отколкото да стоят на сметки по банките, с оглед ситуацията която се случи с КТБ. Имота се намира на площад „Хаджи Димитър”, за разлика от имота на ул.”Д.Чинтулов”, който е отдалечен от съдебната палата.


Адв.Т.Костов запозна присъстващите с пристигналото днес, допълнение към офертата на фирма „Билдинг”, с което допълнение уточнява плана за плащане. Плащането е разпределено на четири транша, като първият е при сключване на договора,  вторият до 10.01.2015 г., третия до 31.03.2015 г.,   а последният при предаване имота в готов вид, което е до края на месец март   2016 година.


Адв.Маргарита Александрова - според нея това е имота, който е най-подходящ от всички предложени имоти. Като се има предвид и факта, че  се разсрочват плащанията във времето, като последното плащане е при предаване на имота в готов вид. Възможността за вътрешно разпределение според нуждите, мястото на имота – всичко това е в за предпочитане и средствата на колегията трябва да бъдат вложени в инвестиция, а не да се трупат на банкови сметки.


Адв.Благоев предложи да бъде разгледан предварителния договор, представен от фирмата продавач. След обсъждане да се допълни с нашите условия за плащане, неустойки, вътрешно разпределение, външно оформяне, разходи по сделката и др. и тогава да се премине към подписването му от председателя на колегията.


След станалите обсъждания, председателят на колегията адв.Костов постави на гласуване решението за закупуване на имот от АК – Сливен, находящ се в гр.Сливен, пл.”Хаджи Димитър”.


Резултатите от гласуването са:


Адв. Т.Костов – Председател САК -    ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ИМОТА;


Адв. Анд.Андреева – Зам.председател САК – ПРОТИВ;


Адв.Ана Станкова – Секретар САК – ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ИМОТА;


 Адв. Лиляна Стамова – член САК – ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ИМОТА;


Адв. Магдалена Данчева – член САК – ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ИМОТА;


Адв. Божидар Ранов – ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ИМОТА;


Адв. Георги Маринов – ПРОТИВ;


Със съвещателен глас:


Адв.Елена Христова – резервен член – ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ИМОТА;


Адв. Иван Благоев – резервен член – ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ИМОТА;


Адв. Марг. Александрова – председател КС – ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА ИМОТА.


 След гласуването, във връзка с изпълнение решение на Общото събрание на адвокатите от АК – Сливен от 25.01.2014 година и решение на Извънредно общо събрание на адвокатите от АК – Сливен от 12.09.2014 година,  САК взе следното


                                   Р   Е   Ш  Е  Н И  Е :


ДАВА СЪГЛАСИЕ за закупуване и подписване на предварителен договор с фирма „Билдинг” гр.Сливен, за закупуване на имот за офис на АК – Сливен, находящ се в   гр.Сливен, пл.”Хаджи Димитър”.


            


След изчерпване на дневния ред заседанието бе закрито.


 


ПРЕДСЕДАТЕЛ САК :


     /адв.Т.Костов/


           ПРОТОКОЛИСТ:


                                          /Д.Тучкова/